Módna značka Bvlgari je medzi víťazmi mecenášov Art Patrons of XXI Century

Módna značka Bvlgari je medzi víťazmi mecenášov Art Patrons of XXI Century

2. februára 2019, Módna značka Bvlgari je medzi víťazmi mecenášov Art Patrons of XXI Century

Sponzorovanej odkazy:

Na slávnostnom vyhlásení cien v Európskom parlamente, bola značka Bvlgari vyhlásená jedným z osemnástich laureátov cien pre mecenáša umenia Art Patrons of the XXI Century Award.

Na vyhlásenie došlo v rámci osláv Európskeho roka kultúrneho dedičstva pod patronátom Európskeho parlamentu. Značka Bvlgari cenu získala za zreštaurovanie Španielskych schodov, na ktoré v roku 2014 prispela sumou 1,5 milióna. Týmto gestom značka tiež oslávila svoje 130. výročie.

Španielske schody

Tie figurujú v histórii značky – od roku 1884 od začiatku dvadsiatych rokov minulého storočia spájali rodinné sídlo Bvlgari a tri rodinné obchody, ktoré založil – rovnako ako značku – Sotirio Bulgari. Španielske schody sú jednou z najvýznamnejších pamiatok Večného mesta, obľúbeným miestom stretávok miestnych, turistov aj celebrít, ktoré sa radi po nich prechádzajú. Majestátne schody, ktoré sú 292 rokov staré, však podliehali zubu času a boli v pokročilom štádiu rozkladu.

Práce na obnove Španielskych schodov sa začali v októbri 2015 a po desiatich mesiacoch usilovnej práce 82 reštaurátorov mestského pamiatkového úradu sa 132 schodov tejto historickej pamiatky vrátilo do svojej pôvodnej krásy. Zreštaurovaných bolo celkom 4 600 štvorcových metrov plochy. V septembri 2016 sa na námestí Piazza di Spagna, ktoré sa rozkladá pod schodmi, konala udalosť mimoriadneho významu: zrenovovaný belostný povrch Španielskych schodov poslúžil ako „plátno“ pre video mapping sprevádzaný nezabudnuteľným koncertom Cecilia Orchestra pod taktovkou majstra Antonia Pappana.

V oficiálnej nóte, ktorá uvádzala dôvody pre udelenie ceny, bola značka módne Bvlgari ocenená za „zreštaurovanie jedného z najmilovanejších miest vo Večnom meste do jeho pôvodnej krásy“. Cenu z rúk Lucy Desiaty, zakladateľa iniciatívy pptArt, prevzala Lucia Boscaini, Bvlgari Brand and Heritage curator. Ceny Art Patrons of the XXI Century, ktoré organizuje organizácia pptArt® v spolupráci s Luissa Business School, si kladú za cieľ spopularizovať a zabezpečiť uznanie pre tie inštitúcie, firmy a súkromných investorov, ktorí aktívne prispievajú k rozvoju umenia a spoločnosti.

Kto je BVLGARI?

Značka bola založená roku 1884 v Taliansku. Je to módna značka luxusných odevov a šperkov s výrazným talianskym rukopisom. Možno mnohých mýli názov značky evokujúce ju ako domovskú krajinu Bulharsko. Nie je tomu tak. Značku založil Sotirio Bulgari, ktorý je Talianom gréckeho pôvodu, konkrétne z Cypru. Sotirio Bulgari pochádza z malej dedinky Paramythia a je potomkom spracovateľov striebra. Výrobe šperkov sa v rodine venovali všetci a Sitirio šiel v šľapajach rodičov tiež už ako veľmi mladý. Jeho talent a usilovnosť ho odviedli už v dvadsiatich rokoch k otvoreniu vlastného obchodíku, kde sa mu veľmi darilo.

Cyprus mu vzápätí bol malý, a tak putoval do Talianska, kde oslovil väčšiu skupinu záujemcov o jeho produkty. Usadil sa v Ríme a sprvu svoje výrobky teda šperky Bvlgari ponúkal len po domoch, na uliciach Pincio, alebo pred Francúzskou akadémiou. Darilo sa mu natoľko, že si do roka otvoril obchod, pomenovaný po sebe Bvlgari. Bolo to v ulici Via Sistino v jednej z prestížnych štvrtí.

Luxusné klenoty Bvlgari, ktoré boli inšpirované krásou gréckeho a rímskeho umenia, ktoré Sotirio miloval a tiež obdivoval, uchvátili mnoho jeho zákazníkov. Obchod sa stal čoskoro známym a veľmi vyhľadávaným mnohými ľuďmi. Onedlho sa do neho začala schádzať smotánka túžiaca po kvalite a precíznej šperkárskej práci. Druhý obchod bol otvorený aj v Ríme, a to v ulici Via dei Condotti. Bol pomenovaný podľa románu od Charlesa Dickensa Old Curiosity Shop. V tej dobe sa značka Bvlgari už pýšila stálou klientelou. Bvlgari ponúkal tie najkvalitnejšie materiály, z ktorých vyrábal krásne kúsky.

Náušnice, náhrdelníky, náramky, brošne, prstene aj hodinky Bvlgari sú výrazné, luxusné a elegantné. Odvážne spojenie materiálov a prepracovaný dizajn, to je to, čo ich robí originálnymi a pútavými. A talent aj zaujatie pre šperky zdedili aj synovia Sotoria Bulgari – Constantina Giorgio. Tí roku 1934 prevzali opraty obchodu a rozšírili ho. Tak sa ku šperkom pridali postupne parfumy, módne doplnky – hodvábne šatky, kabelky, slnečné okuliare a darčekové predmety spolu s edíciami vejárov, mís, tanierov či tabatierok, z nich niektoré kúsky sú zdobené veľmi drahými kameňmi. Meno Bvlgari nesú tiež luxusné hotely a aktuálne má Bvlgari 240 pobočiek.

Zdroj foto: Bulgari.com

Sponzorovanej odkazy:

Autorom článku je Pavla Jelínková. Článok nájdete v kategórii doplnky, kabelky a tašky, slnečné okuliare a značky a značkové oblečenie.