Čierna vlani valcovala nákupy oblečenia a doplnkov

Čierna vlani valcovala nákupy oblečenia a doplnkov

3. apríla 2019, výskum, čierna, farby, nákupy, zvyky

Sponzorovanej odkazy:

Podľa vyhľadávača módy Glami bola u slovenských užívateľov internetu najobľúbenejšou farbou v roku 2018 čierna. Slováci v tejto farbe nakupovali aj vyhľadávali oblečenie, topánky, alebo doplnky. Prekvapivo dominovala aj u tenisiek – čierne si kúpilo 31% používateľov a biele, ktoré sú veľmi trendové, si obstaralo len 20% zákazníkov.

Či sú Slováci naozaj nudným a konzervatívnym národom v oblasti obliekania môžeme len špekulovať, ale iste vieme, že čierna farba, ktorá je považovaná za farbu univerzálnu, konformnú a serióznu, dominovala pri nákupe oblečenia, doplnkov a topánok u slovenských užívateľov internetu počas celého roka 2018. Online výskum Fashion (Re) search ukázal, že v roku 2018 čierna naozaj prevažovala vo všetkých segmentoch odievania.

Ani fialová, ani staroružová

Aj napriek tomu, že v minulom roku bola vyhlásená farbou roka fialová Ultra violet a staroružová Heart Wood, slovenské ženy sa pri výbere šiat nenechali ovplyvniť trendami a najčastejšie siahali po osvedčenom čiernom odtieni. Tú pri online nákupoch volilo celých 23% zákazníčok, 13% zákazníčok preferovalo modrú a odtieň ružovej sa objavil až na pomyselnej tretej priečke a kupovalo ho 8% žien. Ďalej sa umiestnili farby ako sivá, biela, červená, zelená a 1% nakupujúcich volilo farbu oranžovú.

Kabelky a tašky v čiernej

To, že ženy preferovali čiernu aj pri nákupe kabeliek a tašiek už nie je žiadnym prekvapením. Každá by mala mať vo svojom šatníku aspoň jednu univerzálnu kabelku, ktorá sa hodí na všetky príležitosti. Podľa prieskumu si kabelky a tašky rôznych štýlov, veľkostí a materiálov v čiernej vyberalo 32% používateliek. Sivú, ako druhú variantu, volilo 14% a hnedú farbu u svojej kabelky preferovalo 8% nakupujúcich.

Medzi ďalšie obľúbené odtiene patrila znovu ružová so 6%, ďalej potom modrá, červená, biela a béžová. Trendovú fialovú nakupovalo len 1,26% používateliek. Aj v sekcii batohov výrazne prevažuje čierna nad ostatnými. Batoh si v tejto farbe kupuje 51% používateľov, 21% vyberá sivý a necelých 8% kupuje batohy vo farbe modrej.

Bundy a kabáty

Očakávane sa čierna objavila aj u zvrškov ako najčastejšia voľba pri online nákupoch. Bundu, alebo kabát si v tejto farbe kúpilo 34% nakupujúcich, následne volili, veľmi podobnú farbu, tmavo modrú a svetlomodrú. Tá sa objavila u 11% nákupov. Ďalej dominovala farba sivá.

Mikiny na vzostupe

Nepostrádateľnými sa stali v našich šatníkoch aj mikiny, či už dámske, alebo pánske. Aj u tohto voľnočasového sortimentu patrila čierna k tým najobľúbenejším, čo dokazuje aj 36% používateľov, ktorí dali prednosť pred sivým variantom, aj napriek tomu, že sa mikiny v popolavej farbe stali v poslednej dekáde synonymom pouličnej elegancie. Aj tak ich kupovalo iba 23% zákazníkov. 6% z nich si kúpilo mikinu bielu.

Uni čierna

Medzi kľúčové prvky každého šatníka patria bezpochyby univerzálne čierne nohavice. Tie si na e-shopoch vyberalo 38% zákazníkov. Modré nohavice zvolilo 21% z nich a na poslednej priečke sa objavila farba zelená, ktorú si na internete kúpilo iba 3% nakupujúcich.

Vo výskume sa objavili aj mnohostranne využiteľné trendové tenisky, kde opäť čierna prevládla nad ostatnými. Čierne tenisky si kúpilo celých 31% zákazníkov. Aj napriek tomu, že biele tenisky sú už dlhšiu dobu veľkým hitom ulíc po celom svete, vo výskume sa umiestnili až na druhom mieste. Požadovalo ich iba 20% užívateľov. V čiernej farbe sa najčastejšie nakupujú aj čižmy, členkové topánky a sandále.

Zdroj foto: Pixabay.com

Sponzorovanej odkazy:

Autorom článku je Pavla Jelínková. Článok nájdete v kategórii dámske oblečenie, kabelky a tašky, pánske oblečenie, spodná bielizeň a topánky, obuv.